Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 3.10.
Bohumil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 8.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:střih
egil (Občasný,Redaktor) - 2.12.2008 >

ta struktura je tak "perfektně organizovaná", až mi vyznívá bezmála parodicky... :-)

 

nic nechybí - situace, evokace kulis - empirie (+nezbytnost přirovnání) -, asociace → raz dva tři reflexe-přesah...

 

Ale vlastně je to celkem milé... :-)

U příspěvku:Letadlo
egil (Občasný,Redaktor) - 2.12.2008 > šedé> 

tenhle tvůj přístup k publikování tiskem je mi dost sympatický — v dnešní době, kdy si tu sbírku prostě každý musí vydat! A připadat si jako spisovatel... Přitom je to tak zdánlivé – i o těch nejvýraznějších debutech po roce už skoro neslyšíš... Trpělivost, to je ono...

Co se týče tvé tvorby, myslím si, že kdyby z těch několika set textů, co máš v šuplíku, bylo vybraných takových 40 nejlepších, mohla by z toho být hodně zajímavá záležitost...

____

 

a Tvaru se nebát.. piorecký je těžká šmíra - neví o čem mluví.. ale ze židle mě onehdá trochu nadzdvih..

U příspěvku:Epilepsie 2008; sněžna
egil (Občasný,Redaktor) - 1.12.2008 > Lei> 

 

to je, v prvním plánu, taková dost konkrétní vize - si to představ: epikleptické cukání na zemi, jako by člověk chtěl vo--- svůj vlastní stín...

 

v podstatě manifestace smrti, alespoň já to tak, poměrně intenzivně, vnímám...

 

dík..

U příspěvku:Letadlo
egil (Občasný,Redaktor) - 29.11.2008 >

...pro mě příliš snadné...; vysvětlím – takovýhle styl poetiky vyžaduje "něco navíc", jakousi zvláštní podmanivost, naléhavost, překvapivost... Má to Petr Hruška ve svých nejlepších textech, pak ten jeden Lotyš – Janis (nevím jak dál:-), Borkovec v textu Gauč; setkal jsem se s tím u několika Poláků... Ty všechny texty si pamatuji, protože je v nich přtomné jakési neopakovatelné jádro. Jsou výrazné. Svým způsobem podstatné. Ostře ohraničené; nejde je psát "furt pryč" – jeden takový, a dost.

 

Tohle zde je trochu málo:

situace → nostalgiinesoucí reálie → pointa (syntéza).

 

Ale nedá se říct, že by text by špatný, vlastně, co mu konkrétně vytknout.. Vše je celkem na svém místě, ano, moje představa "básnické anekdoty" je naplněna. A přesto...

U příspěvku:Pescadero - Lin
egil (Občasný,Redaktor) - 31.10.2008 >
U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 24.10.2008 >

probůh, jen jsi to neber osobně - viděli jsme se třikrát v životě - a vzpomínám si, že jsme si to byla příjemná setkání..

 

ne naštvanej, možná trochu agresivní a možná trochu kladivem ;)

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 23.10.2008 >

a takhle po netu vztahovačnej jsem ;)

to je i důvod, proč už se pokouším podobným debatám vyhýbat..

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 23.10.2008 >

ano, v jednom s tebou musím souhlasit: označení "romantická vize" není úplně výstižné (a nebudu hledat náhradní adjektiva, i když se jich nabízí hned několik).

 

a opravdu toho nechme.. míjíme se, každý v podstatě manifestujeme to svoje - ty se mnou v podstatě též nepolemizuješ, pouze se vymezuješ - proti čemu vlastně..a  já dělám něco dost podobného. nemá to takto smysl.

a o metafyzice vím, věř mi, dost (možná ne tolik jako ty, ale i tak - dost na to, abych si dovolil užívat odvozený pojem)..

 

..spíš někdy po letech sednout a pokecat o tom, vést skutečný rozhovor, ne si každej mlejt to svoje..

 

 

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 >

Co ti na to říct... nejsi tady jediný, kdo má VŠ zkoušku z filozofie (nicméně ty jsi jediný, kdo se tím tak zoufale ohání; tvoje reakce na kritické poznámky, ať už jakékoli a od kohokoli, v sobě skoro pokaždé skrývají osten, namířený proti hodnotícímu - to je to jediné, v čem u tebe vnímám tvůrčí pochybnost, ať už jakkoli nepřiznanou - viz. vaše "povznesené" reakce, mistře). 

 

Pojem "osobní metafyzika" byl pro mě v rámci poezie vždycky naprosto zásadní - použil jsem ho při rozhovorech s výrazně sofostikovanějšími entitami, než jsi ty. A každý chápal, nikdo neměl problém. Doufám, že tvoje "nechápání" je alespoň do určité míry hrané, protože jinak nevím. Myslel jsem, že se bavím s inteligentním člověkem, který zná základní význam daného slova a dokáže si jej přenést.

-- a pojem demagogie - ve smyslu, jak jej zde užívám - je cosi nehybného, co z potenciálně pružného systému nutně činí ideologii. Tím mám na mysli např. tvou co tě pamatuji statickou a romantickou vizi "básníka" - vizi, která je plná klišé a schémat a z níž potom rostou plytkosti tohoto typu:

 

"Pokud najdeš ono "za", víš o zdroji, nač bys okukoval parádivce, kteří věří ve vlastní originalitu svých objevů pro světové básnictví? Spíš nevěří sami v sebe, v to, že pokud budou hledat v sobě do hloubek, dojít za své "ego", vše uvolnit, dojdou dost hluboko aby uměli vyjádřit to, co si přejí. A oč víc by mělo jít, než tímto oslovit druhého, čtenáře. Není na tom nic tak "ohromujícího", básníka jsem měl vždy přecitlivělou strunu, která může občas vydat nádherný zvuk, pokud je obdarována milostí a je pozorná. Stejně jako v mystice, báseň hodná vážnosti a lehkosti jde z hloubi sama, nepotřebuje "vývoj" - vývoj, je omyl ega, rozumování."

 

Nezlob se, ale s něčím takovým nemůžu, anebo spíš nechci, polemizovat. Už toho mám skutečně plné zuby. Uzavřeme to - je to oboustranná ztráta času.

 

A svůj oduševnělý a široký úsměv, prosím, věnuj někomu jinému. Já o tvé "vědoucí" úsměvy nestojím.  

 

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 >

nevím, nečetl jsem, co ti psal Lyryk.

 

pojem ideologie používám v přeneseném slova smyslu. pro systém, říkejme mu třeba osobní metafyzika (v tomto případě evidentně nereflektovaný), v jehož jádru tkví - zde nevědomé - dogma.

 

vyvstalá "otevřenost světu" je tak čistou iluzí.

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 22.10.2008 > Lin Sien Ti> 

ne, nemůžem si porozumět - už jen z toho důvodu, že tvoje rétorika mě zcela míjí.

je založena v ideologii, kterou nebudu komentovat.

 

neuvažuješ systematicky. mícháš pojmy do tendenčního koktejlu.

 

i každému rozboru díla, který nebude planý, musí předcházet intuitivní předporozumění textu. literární analýzu, která pak následuje, můžeš považovat za zbytečnou či smysluplnou, to je věcí postoje, ale se samotným procesem psaní nesměšovat (což přesně děláš! → "když rozumuješ nad čtením, rozumuješ i nad psaním", sorry, ale to je naprostá pitomost) - lit. rozbor je  nadstavba, kdy do té intuitivně vstřebávané mnohoznačnosti začneš stavět lešení slov.

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

ale ne...

jen snad - bylo hned několik bodů z toho, cos napsal, co mě lehce zdvihlo ze židle. co ty víš o mých tvůrčích principech? vidíš mi pod ruce, když píšu? ať je to jakkoli, tak nejdůležitější při procesu tvorby je pro mě stále intuice, vyrůstající z různých aktuálních vizí - tak to bylo, je a dokud to tak bude, pak budu psát.

a přesto - ty i fis se tváříte vědoucně a neustále a suverénně (a naprosto mylně, o to však přesvědčeněji) mi podsuváte, jak že to vlastně píšu své texty. a ty - to tvoje negativní vymezování se... nějak už mě to neba. je to pořád dokola.   

 

třeba o tom někdy hodíme řeč. takhle přes net stěží najdem rovinu pro konstruktivní dialog - alespoň mně už to nějak nejde.

 

ok, nic ve zlém. úsměv vracím.

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 > Lin Sien Ti> 

hm..

tak že se budeš odvolávat dokonce i na fise (když musíš minimálně tušit jeho pohnutky a mstivé okolnosti, za nichž jeho pamflety vznikaly), to jsem, přiznávám, nečekal.  

přečti si ještě jednou moji reakci a všimni si, že jsem napsal "mělo být" s otazníkem a hned vzápětí připsal, že se jedná o "moje prizma"..

to je naposledy, co jsem reagoval na nějakou tvou věc. takovouhle snůžku duchovní malosti a demagogie, cos předvedl ve své reakci... je mi z toho zle.

piš si, jak chceš.

 

ok, "vyhrál jsi". čau.

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

"Nemyslím, že by texty Lin měli styčné prostory s tvým psaním. A ohledně tvého čtení textů nemám tušení." 

Nechápu, jak to souvisí s tím, co jsem ti napsal.

Dokážu ocenit i text, pokud ho považuji za dobrý, který se zcela míjí s mými tvůrčími principy. Netuším, proč ve své reakci určuješ moje čtenářské kompetence (ano, kamsi do míst, odkud je tvůj text prakticky nenapadnutelný). Pocítil jsi někdy nad svým psaním pochybnost (která je živnou půdou pro jakýkoli vývoj)? Reaguješ vztahovačně, přesouváš do osobní roviny. To mi přijde opravdu zbytečné.

 

Nebudu hodnotit tvůj text.

A nejen proto, že končí tam, kde texty, které mě zajímají, většinou začínají. Moudrým, těm stačí být, to jistě, ale pro mladé a pitomé (jako jsem třeba já..) by bytí mělo mít(?) podobu boje, konfliktu, pochyby, a prostota a přímočarost tohohle textu mi přijde nezasloužená, předčasná. 

 

Jistě, čistě a pouze moje prizma..., ale to se snad rozumí samo sebou, nepokouším se o nadosobní soudy; každopádně - nevztahuj tuto mou reakci na mé psaní, což děláš skoro pokaždé (takže - vynech ve své reakci na tuto mou odpověď své obvyklé písně začínající "tvoje šroubované metafory" - o mém psaní se zde totiž nebavíme).  

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 > čtenář> 

ptal se tě někdo na něco?

 

ne tak se nevtírej,

anonyme.

U příspěvku:Čiře
egil (Občasný,Redaktor) - 21.10.2008 >

nechtělo by to už někam ukročit/vykročit? přijde mi, že se točíš na místě..

U příspěvku:sto roků šramoty
egil (Občasný,Redaktor) - 23.9.2008 >
U příspěvku:Pochovati snadsynáčka
egil (Občasný,Redaktor) - 18.9.2008 > oceňuji
4-stopý trochej-strojek,
který k lidovkám tak ňák patří (viz třeba K. Šiktanc)
___

původně jsem v názvu, ještě ne zcela ranně vymžouraný, četl pochovali nadsynáčka.. ;)
U příspěvku:osamocenost prvočísel
egil (Občasný,Redaktor) - 17.9.2008 > to je dost dobré tohle, vážně..
U příspěvku:Bitevní pole
egil (Občasný,Redaktor) - 15.9.2008 > čtenáři, je tu ale podstatný rozdíl – swedish má, na rozdíl od prázdně tlachavého grafomana chrousta, se kterým ho srovnáváš, nesporný talent..
___

tahle věc je vážně skvělá, hutná, neředěná..

ještě redakční výběr.
U příspěvku:motýl
egil (Občasný,Redaktor) - 12.9.2008 > líbí se mi.
U příspěvku:míjím
egil (Občasný,Redaktor) - 12.9.2008 > za_smrt..
mimo jiné skvostný prolog...
U příspěvku:HELLBOY DVĚ
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 >
U příspěvku:MAŠKARY
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > fis> "vzrušení"?

to upocená kalkulačka sídlící v mé lebce neznat..
U příspěvku:MAŠKARY
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > "...Anthony Perkins jako rozpolcená osobnost mající v sobě osobu svoji a osobu své matky vraždí v jednom opuštěném motelu podél bývalé hlavní cesty. Vraždí z lásky, ze strachu, ale hlavně proto, že převládá osobnost matky v jeho těle."
________

ptejme se –
měl Norman Bates skutečně jen jednu matku?? Anebo měl matku vnější a hypertrofovanou matku vnitřní, jíž reálně byl, po smrti té vnější, sobě sám
?
:)
U příspěvku:Bitevní pole
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > je to skvělé..
některé pasáže naprosto - převozník na voru přes plodovou vodu..
U příspěvku:MAŠKARY
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > poslouchej maminku, jakube, ta to s tebou myslí dobře..

na rozdíl od telecího ksichtu, kterej si v ikonce hraje na mefista..

jednou maminku neposlechneš, a ježíšek bude plakat.

:)
U příspěvku:celý
egil (Občasný,Redaktor) - 11.9.2008 > !
U příspěvku:Sluneční
egil (Občasný,Redaktor) - 3.9.2008 >
U příspěvku:Otevři štiku
egil (Občasný,Redaktor) - 2.9.2008 >
U příspěvku:dnešní
egil (Občasný,Redaktor) - 1.9.2008 > moc se mi líbí, když kombinuješ tuš s akvarelem..
skvělé..
  <<< předchozí 
8.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter