Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 20.11.
Nikola
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 5.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Básním a sním
3022 (Občasný) - 28.11.2001 >
U příspěvku:Cesta na vrchol
3022 (Občasný) - 28.11.2001 > Tvrdý, ale dobrý.
U příspěvku:Delfíní tanec
3022 (Občasný) - 28.11.2001 > Sakra nevím. Zdá se mi, že to nemá hlavu ani patu, ale taky je to nějak skvělý...
U příspěvku:Filosofické vedení života
3022 (Občasný) - 28.11.2001 > centaur> Umění, znalost, mistrovství, tkví v tom podat věci srozumitelně, jednoduše a stručne. Obsah tvého článku, hlavní myšlnku lze shrnout do dvou vět. Takže jsou to z 9/10 jen nepodstatný pindy, který sis mohl klidně odpustit.
U příspěvku:O relaxaci?
3022 (Občasný) - 28.11.2001 > centaur> Nejsi odborník a přesto pindáš pitomosti o jakémsi umění meditace. Pokud je meditace relaxací (což nebude úplně přesné, ale v jistém smyslu to tak určitě je) pak nemůže jít o nějaký druh práce nebo umění ,ale musí jít o činnost (nebo děj) ke kterému má přirozený sklon každý jedinec instinktivně a který nevyžaduje námahu. Jinak by totiž z hlediska člověka jako živého tvora naprosto neměla smysl - když jsi unavený je ti náročný a obtížný "odpočinek" k ničemu.

Prostě čti míň knih ve kterých se pitomci (nemyslím toho tvého Jasperse) snaží udělat dojem svým vysvětlováním a víc "medituj". Možná nakonec zjistíš, že meditace nevyžaduje žádnou námahu, umění, nebo znalosti. Prostě jen necháš tvůj organismus (nebo ducha, chceš-li) aby udělal onu "práci" za tebe. V budhistickém klášteře mnichy taky nikdo neučí meditovat.
U příspěvku:Filosofické vedení života
3022 (Občasný) - 27.11.2001 > Kromě spousty nepodstatných keců v tom bylo řečeno jen to, že člověk v dnešním přetechnizovaném a materiálně založeném světě ztrácí smysl života, který potřebuje.

Všechno ostatní jsou jen pindy.
U příspěvku:Nic se nemění...
3022 (Občasný) - 27.11.2001 > Promiň, ale ty seš vážně úplnej magor. Klidně si hraj na hlas boží a dokonalost samu, ale faktem je, že my ostatní jsme jen obyčejní lidé a naše "dokonalost" spočívá v tom, že jsme si toho vědomi a dokážeme se z toho radovat. Jestli chceš ztrávit celej život hledáním své dokonalosti a hraním na soudce, je to čistě tvoje věc, ale neprezentuj to jako dogma. Když já hovořím o "moudrých", vyjadřuju tím jen svůj názor, jsem ochotný diskutovat a polemizovat. Neberu to smrtelně vážně, jako fundament.
U příspěvku:Principy Stvoření
3022 (Občasný) - 27.11.2001 > Takže je naprosto zbytečné ty tvoje nesrozumitelný pindy tady šířit - kdo ti už teť nerozumí, ten neporozumí a kdo rozumí, tomu je zbytečné cokoliv říkat.
U příspěvku:O relaxaci?
3022 (Občasný) - 26.11.2001 > Aj. ještě oznámkovat dílko... 1 pochopitelně
U příspěvku:O relaxaci?
3022 (Občasný) - 26.11.2001 > centaur> Tak to bych se docela hádal. V tom je podle mě právě to největší zlo nejrůznějších novodobých "mystiků a fylozofů" - naprosto obyčejné a přirozené věci skrývají za pláštíkem nějakých záhad, tajemného umění a mystéria.

Meditace podle mě JE právě to, co tu těť bylo velmi dobře popsáno. Když se k tomu ovšem dostane nějakej "odborník", má hned plno pindů o astrálním těle, čakrách, proudění energie, dvaceti nádeších pusou a šestačtyřiceti nosem a podobný hovadiny...

Vůbec celý to slovo meditace bych zakázal. Vsadím se, že devadesát procent lidí co "medituje", o tom vůbec neví. Maj s tímhle slovem totiž spojený podobný bláboly...
U příspěvku:Principy Stvoření
3022 (Občasný) - 26.11.2001 > romann> Pokud to někdo prožije, měl by to být schopný srozumitelně podat.
U příspěvku:Nic se nemění...
3022 (Občasný) - 26.11.2001 > romann> Ach jo. Promiň, ale seš doslova zmagořenej tou svojí dokonalostí.
U příspěvku:Myšlenka
3022 (Občasný) - 25.11.2001 > Je to skvělý!

Jenom... proč je to na tak odporným pozadí?
U příspěvku:Rauš
3022 (Občasný) - 25.11.2001 > Nu, má to blíž k totální blbosti než legračnímu počinu...
U příspěvku:Pre jeho modré oči
3022 (Občasný) - 25.11.2001 > Hmm... nevím co k tomu napsat. To se snad ani nedá komentovat... co by asi chtěl autor slyšet?
U příspěvku:O lásce...
3022 (Občasný) - 25.11.2001 > Nevím, je mi stydno to přiznat a ještě víc, snažit se to tím pádem hodnotit, ale nedočetl jsem to.

Promiň, ale je to moc rozvláčněný. Bla, bla, bla, člověku se to nějak nechce číst. Nemá to podle mě spád, neprobudí to dostatečně zájem.

Je mi to líto, ale tvá myšlenka může být kdovíjak dobrá, ale dokud není poutavě podaná, nevzbudí zájem už na začátku, moc lidí to neosloví...
U příspěvku:Zahoďte všechno co máte
3022 (Občasný) - 21.11.2001 > Abendstern> Inu pokud to dobře chápu zdá se ti, že většina filozofických pouček a vývodů je téměř neužitečná pro běžný život. Zastáváš stejný názor jako kdysi římané, kteří tvrdily "nejdřív žij, potom filozofuj"? Možná že tomu tak i je. Mojí odpovědí k tomuto stanovisku ovšem je, že filozof by naopak měl filozofovat tak, aby to k něčemu bylo i ve "skutečném životě".
U příspěvku:Zahoďte všechno co máte
3022 (Občasný) - 21.11.2001 > AlexBobrLetadlo> Myslíš Diogéna? Toho chlapíka se sudem? Ano v ZŠ o něm dětičky čtou zajímavý příběh. Ovšem škoda je, že se učí pouze neúplnou verzi, ta úplná je mnohem poučnější...

Inu musíš to chápat s rezervou. Nadpis byl kupříkladu značně nadnesený, spíš pro jakýsi "dramatický efekt" a přiblížení motivu. Viz poslední věta - pojem "co může" je individuální, chápáno spíše z hlediska psychické závislosti, než materiální nezbytnosti. Stejně tak pojem "co musí" není vyjádřením toho, co by měl podle ostatních, nebo co by vyloženě bylo nevyhnutelné, ale toho, k čemu se sám rozhodne a z čeho není schopen slevit.
U příspěvku:Zahoďte všechno co máte
3022 (Občasný) - 21.11.2001 > Olina> Olina:
Ne nezbytně. Pojmem moc jsem chtěl vyjádřit spíš jakýsi stav kontroly, možná i závislosti. Může jít o sílu fyzickou, duševní, početní, vojenskou ale i o moc, společenský vliv, vlastnictví - cokoliv co si v tom směru dokážeš představit. Pointa je v tom, že cokoliv budeš chtít uchovat, musíš to hlídat, udržovat, chránit... atd, atd.
U příspěvku:Slunečnice
3022 (Občasný) - 18.11.2001 > Srceryvný pindy na který záhy zapomene...
U příspěvku:Jak být šťastný
3022 (Občasný) - 18.11.2001 > Souhlas.
U příspěvku:Myšlenky
3022 (Občasný) - 18.11.2001 > S tím nesouhlasím, řekl bych to spíš takhle:

Odvážné myšlenky?
Slabé náznaky odvážných činů.
U příspěvku:Takhle dopadneme...
3022 (Občasný) - 18.11.2001 > Pěkný.
U příspěvku:Jedinečnost
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Nelíbí.
U příspěvku:O depresi
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Většina depresí vychází z nadměrného přemejšlení.
U příspěvku:Svědomí
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Moc pěkně vyjádřený. Líbí moc.
U příspěvku:Pravými jmény
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Jste vedle jak ta jedle pánové. Není to o tom, že by se věci nenazývaly pravými jmény. Jde o to, co jsou to pravá jména?

Na určitou událost či věc se můžeme dívat z mnoha úhlů pohledu i ji podat mnoha způsoby. Pokud se tedy mluví například o akcích v Agfánstánu a chceme-li je podat negativně, řekneme:

"Afghánské síly za frontovou lidnií byly dnes bombardovány americkým letectvem. Bomby dnes pozabíjely 150 lidí a 200 jich zmrzačily."

Chceme-li se na to ovšem podívat pozitivně, řekneme:

"Americké vojenské letectvo dnes v rámci tažení proti terorismu podniklo velký počet bojových letů. Primárním úkolem byla letecká podpora spojeneckých sil. Nepřítel utrpěl těžké ztráty a jeho morálka byla otřesena."

Uvědomte si, že většina výroků politiků, novinářů a vůbec celý lidský sebranky není určena k tomu aby sdělila ostatním cosi o tom co se stalo, ale aby ostatní přivedla do určitého myšlenkového rozpoložení, názoru... prostě psychologická válka...
U příspěvku:Bláznovství
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Otázkou je o co ti jde. Musíš opravdu lidem vtloukat tvou vizi pravdy? Chceš si hrát na vševědoucího? Pak se nediv, že na tebe budou naštvaní...

Já osobně jsem toho názoru, že kdo chce ode mě něco vědět, ten se mě zeptá. Kdo se nezeptá, nechce nic slyšet.

Koneckonců lepší je poslouchat - mluvením se člověk moc nových věcí nenaučí.
U příspěvku:Jde jenom o to jedno?
3022 (Občasný) - 17.11.2001 > Je to jedno, ale je to výstižná úvaha.
U příspěvku:Tao-te ting
3022 (Občasný) - 16.11.2001 > V první řadě bych řekl ,že díky by měly (stejně jako v případě díla Sun-Cua) patřit především tomu ,kdo to z "papírového originálu" přepsal do elektronické podoby (já to nebyl). Bohužel si ale už nevybavuju ,na jakém webu jsem to ukrad ,ani čí překlad to byl...

Jinak souhlasím s tím ,že jde o opravdový skvost čínské klasické filozofie ,ovšem zároveň bych varoval před nadměrným nadšením. To co kdysi napsal moudrý Lao-C´ v mnoha věcech docela pokulhává. V jistém smyslu je to možná až příliš ovlivněno pacifismem ,morálkou a etikou. Skutečná brutalita zasahující čas od času do života tu chybí. Zamyslete se také nad radikálně odlišným Sun-C´ovím dílem. Zajímavé ,že žák polidného filozofa ,proslul především jako vojevůdce a stratég. Zkrátka nikdy nezapomínejte ,že:

"Pravá slova nejsou pěkná,
pěkná slova nejsou pravá."

Apropo: v mnohých ohledech považuji za lepší Tao-te ting zadaptovaný pro hnutí New Age Johnem Heiderem. U nás vyšel pod titulem Tao vůdce: strategie úspěšného vůdce pro novou epochu (vydal CAD press).
U příspěvku:Nic se nemění...
3022 (Občasný) - 16.11.2001 > romann> Nevím ,ale já nějak nemám zájem urychlovat vývoj ,nebo se stávat bohem. Plně by mi stačilo ,kdybych se dokázal stát prostým a obyčejným člověkem...
  <<< předchozí 
5.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter