Provozované WEBy:
Totem.cz
|
Čítárny
|
Český film
|
Seaplanet
|
Humor/Hry/Flash
|
Flash CHAT
Chcete svůj WEB? Napište nám
ISSN 1214-3529
Sobota 30.11.
Ondřej
jméno:
heslo:
nové
Vybraný autor
Oplatka
(žena)
Stálý
Na Totemu: 21866x
Napsat zprávu
Vzkaz ostatním:
Studuju žurnalistiku, ráda čtu Skácela a Kunderu a moc ráda se bojím.
Příspěvky autora
Kolekce autora
Poznámky autora
Autor doporučuje
Autor si uložil
Ostatní doporučují
Ostatní si uložili
Seznam čísel časopisu Totem.cz
19.číslo časopisu
- Podzimní výběr
18.číslo časopisu
- červenec 2009
17.číslo časopisu
- únor 2008
16.číslo časopisu
- duben 2007
15. číslo časopisu
- leden 2007
14. číslo časopisu
- říjen 2006
13. číslo časopisu
- červen 2006
12.číslo časopisu
- březen 2006
11.číslo časopisu
- prosinec 2005
10.číslo časopisu
- říjen 2005
9.číslo časopisu
- květen 2005
8.číslo časopisu
- březen 2005
7.číslo časopisu
- leden 2005
6.číslo časopisu
- jaro 2003
5.číslo časopisu
- Léto 2002 je tady v plné své kráse.
4.číslo časopisu
- Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001
3.číslo
- Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001
2.číslo časopisu
- další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001
1.číslo časopisu
- Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999
Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
Tvé další možnosti
Publikovat nový příspěvek
Publikovat foto, obrázek
Publikovat formulářem
Nápověda
Redakce Totemu
Seznam Anket
Pomůžeme, poradíme
Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 6.strana
Typ zobrazení:
nejnovější poznámky
vlastní poznámky
poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:
Křik (aneb trocha dějepisu)
Oplatka
(Stálý)
-
9.3.2006 > Díky za příspěvek do filmové sekce. Něco by se určitě ještě dalo doladit - například výraz "zaexcelovali" není zrovna excelentní, trochu tam mícháš herce a jejich postavy, "rušným způsobem hledat" taky nebude to pravé ořechové...Ale jinak velmi sympatické neskrývaným osobním náhledem. Jen tak dál!
Body:
3
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Ve stínu postele
Oplatka
(Stálý)
-
7.3.2006 > Žádné upalování! Kdo by nám pak platil nájem?!
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Ve stínu postele
Oplatka
(Stálý)
-
3.3.2006 > Tvoje poznámka je pro mne opět nesrozumitelná. Prosím o překlad do běžného jazyka. Tohle mi nic neřekne, nemám nejmenší tušení, co tím chceš sdělit. Ani jsi mi neřekl, na úrovni čeho jsem...Plže? Ti jsou pod mlži, ne?
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Ve stínu postele
Oplatka
(Stálý)
-
2.3.2006 > Pak jsem pod úrovní mlže...Co se dá dělat. Jaká zvířátka jsou tam se mnou? Já už si tyhlety vývojové stromy moc nepamatuju...Pokud hovořím o konkrétní situaci, konkrétním momentu a zcela určitém člověku v mém životě, pak výraz "to se smí už dávno" nedává vůbec žádný smysl. To "dneska" znamenalo "dneska" v plném významu toho slova; platilo pro tu chvíli, předtím ani potom už ne.
Miroslawku, Ty ale mluvíš v hádankách...Rozumím Ti čím dál tím méně. Asi budu potřebovat překladatele, jak to vidím.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Ve stínu postele
Oplatka
(Stálý)
-
28.2.2006 > Miroslawek: Člověče, mně nějak připadá, že Tvoje poznámky pod mými dily jsou nějak mimo. Minule jsi mi napsal, ať "nečekám" - to jsi mi chtěl říct, že už zůstanu navždyky sama? A teď taky. Je to popis jedné konkrétní situace, která nikdy předtím nebyla a nikdy potom nebude. Tak jaké "že se něco smí už dávno"?
Jaroslava: Já takhle píšu od šestnácti let. Vědomě jsem si vybrala, vyhovuje mi to tak.
Naty: Unikají Ti souvislosti? Já myslela, že je to jasné. Možná až i polopatické...
Barča: Dětinské? Tak to bych nerada, to téma je na to příliš vážné.
K dalším přípomínkám: Jo, trochu obyčejné to je, popisné, možná lepší na povídku. Nebo si trochu víc pohrát s metaforami. Možná to ještě přepracuju. Každopádně děkuju za zájem.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
DIVADLO ROKOKO: V politické symfonii o třech větách nepoteče krev
Oplatka
(Stálý)
-
21.2.2006 > Tak teď by bylo dobré, kdybys napsala recenzi na hru po jejím shlédnutí. Jak moc se to povedlo - ve Frontě to moc nepochválili. Jenom pár připomínek: bylo by dobré napsat, že Iva Klestilová je Iva Volánková, pod tímhle jménem ji čtenáři většinou znají. Ta druhá věta by se obešla bez pomlček, jsou trochu rušivé. Zřejmě jsi chtěla odlišit ty větné názvy od textu, na to by ale stačilo napsat je tučně. Pak tam máš na konci u citací v jedné větě "Bohumil Klepl" a v další "herec Bohumil Klepl." Jednou by se to klidně dalo vyhodit. Jinak fajn, že jsi přispěla do kulturní rubriky.
Body:
4
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Harry Potter a Ohnivý pohár
Oplatka
(Stálý)
-
2.2.2006 > A tys ho, milý Aleši, četl? Člověk by neměl odsuzovat cokoli, co nezná. Vzhledem k tomu, že jsi myslel, že jde o sci-fi, o něm asi moc nevíš...
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Toyen
Oplatka
(Stálý)
-
25.1.2006 > Co bych tu měla řešit? Totem je místem pro publikaci recenzí na filmy z jakéhokoli období, měli jsme tu recenze na Bergmana, na Extázi...Kdokoli uvidí něco zajímavého, je tady se svým příspěvkem vítán.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Harry Potter a Ohnivý pohár
Oplatka
(Stálý)
-
16.1.2006 > Má to 570 stránek, a přečetla jsem je, jak se říká, jedním dechem. Stejně jako ostatní díly (poslední byl ještě delší). Tys nikdy nepřečetl silnější knihu? Skončil jsi u Honzíkovy cesty? Harry rozhodně není sci-fi a podle mých zkušeností má příznivce napříč žánry.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Restart
Oplatka
(Stálý)
-
9.1.2006 > Jasně, Aleši, ale ono je třeba opravdu to brát jako debut kluka, který právě dodělal FAMU. A s ohledem na to si myslím, že je tam toho víc než dost, co stojí za pozornost.
Tvůj nápad samozřejmě vůbec není od věci - jak jsem psala, scenáristicky je to velmi nedotažené. A ta "zásadní chyba," kterou hrdinka udělá, a kterou tady s ohledem na možné diváky nekonkretizuju, je opravdu naprostým úkrokem jinam, není sebeméně opodstatněná. (Asi se prostě režisérovi zalíbilo tam tuhle scénu šoupnout.)
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Restart
Oplatka
(Stálý)
-
8.1.2006 > Má jí být pětadvacet...I když Krobotové je viditelně víc, ale nijak výrazně to nevadí.
A s tou vyzrálostí...Mně je, jak víš, ještě o něco víc, ale vyzrálá si určitě nepřipadám. Ty ano?
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Nechci Tě
Oplatka
(Stálý)
-
3.1.2006 > Je mi líto, Tudescoo, ale je to velmi osobní a já o tom opravdu nehodlám hovořit, stejně by to málokdo pochopil. A omlouvám se i všem ostatním, ale tuhle báseň z Totemu mažu, protože je opravdu velmi intimní a zřejmě jsem s ní vůbec neměla vycházet ven. Navíc si ji zde k mému nemilému překvapení přečetl i člověk, o kterém je, což bylo to poslední, co jsem tím sledovala.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Nechci Tě
Oplatka
(Stálý)
-
13.12.2005 > Díky moc, Tudescoo...Je to hodně prožitý, trápím se tím už asi dva měsíce. Problém je, že mu to nedokážu takhle jednoznačně říct. I když uvnitř vím, že by to prostě nešlo.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Ptačí víra
Oplatka
(Stálý)
-
13.12.2005 > Vožím...Proč si to po sobě pořádně nepřečteš, milá spolubydličko? Jinak mi připadá, žes to ze sebe tak nějak vychrlilo bez vyšších ambicí, nemám pravdu?
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Potápím se
Oplatka
(Stálý)
-
13.12.2005 > Jen aby bylo teď jasno: básnickou stránku jsem obstarala já, prozaickou Adina. Sepsaly jsme to v baru Trefa u kafíčka.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Bojím se...
Oplatka
(Stálý)
-
13.12.2005 > Násilně vytvořené...Ten začátek určitě ne, to ze mě vytrysklo samo, jsou to opravdu věci, kterými se v současné době nejvíc zabývám. S koncem je to trošku jiné, chtěla jsem to samozřejmě někam dovést, k nějaké pointě, a chtěla jsem se vyhnout nohavicovskému "bojím se strachu", takže to trochu umělé je, to souhlasím. Ještě by se na tom dalo určitě zapracovat. Nicméně pořád je to velmi přesné vyjádření toho, co prožívám.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Podzimní (Bez lásky)
Oplatka
(Stálý)
-
2.12.2005 > Děkuju Ti. Vulgarity nikdy nepoužívám, v tom jsme zajedno.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Nechci Tě
Oplatka
(Stálý)
-
29.11.2005 > Obávám se, že je definitivní. Změnit se dá kdeco, jen ne minulost. Pokud nedokážeš překousnout něco, co ten druhý někdy udělal, nemůžeš s ním být. Samotnou mě překvapila nezvratnost té věci.
Jinak děkuju.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
V některém z příštích žraloků
Oplatka
(Stálý)
-
29.11.2005 > Ano, líbí se mi to. Mírně morbidní, ale zároveň vtipné.
Doporučil
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště
Oplatka
(Stálý)
-
18.11.2005 > Já taky nejsem Krajčova obdivovatelka, to ani náhodou, ale za dobrého herce ho považuji. Pokud jde o tu televizi, tak to nebyla žádná ostuda, ale naopak velice sympatické gesto: když mi nedovolíte zpívat naživo, tak radši vůbec! Ve spoustě pořadů je zpěvák nucen zpívat na playback, ať se mu to líbí nebo ne.
S tou Ostravou to myslím tak, že všichni herci se hrnou do Prahy, na oblast se nikomu nechce, takže tam třeba potom na toho Hamleta není tolik z čeho vybírat. A jistě víš, že jakmile se někdo trochu zviditelní, odchází do Prahy.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště
Oplatka
(Stálý)
-
15.11.2005 > Proč si myslíš, Aleši, že by měl být Krajčo špatný herec? Sice jsem ho na divadle neviděla, ale pochybuju, že hned tak někomu dají ve čtyřiadvaceti nebo kolika Hamleta, i když je to v Ostravě.
A k poznámce fanýse: mne naopak ta reklama navnadila, přišla mi slibná. O to větší bylo následné zklamání.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Noční hlídka
Oplatka
(Stálý)
-
9.11.2005 > Ahoj, jsem ráda, že jsi se ozval, tohle je opravdu něco jiného než shrnout argumenty druhého pod pojem "nesmysly." V jednom Tě chci opravit: Nejsem ani podrážděná, ani rozhořčená. Tomu snad napovídá to, že jsem zhruba dva týdny dost přemýšlela o tom, co Ti napíšu, nereagovala jsem zbrkle a hned. Jsem naopak, jak už jsem tady zdůrazňovala, ráda, že tu mám někoho, kdo mě může posunout někam dál. Takže když jsem říkala, ať si nabrousíš pero, byla jsem ráda, těšila jsem se na další rozhovor pod dílem. A ta formulace měla být opravdu vtipná a v nadsázce, mrzí mě, že to pořád bereš tak doslova.
A pokud jde o diskusi: některé věci, které jsi mi napsal, mi taky nesedly, přišly mi přehnané. Potom jsem si třeba přečetla danou větu několikrát a uznala jsem, že máš pravdu. Jindy se domnívám, že tak docela pravdu nemáš. Předložila jsem Ti pro to nějaké své argumenty, ale Tebe, jak se mi to jeví, ani nenapadne přemýšlet o tom, že by třeba názor té druhé strany mohl mít něco do sebe. Můj názor na některé věci se změnil, když jsi mi je vysvětlil (ty, nebo v minulosti někdo jiný). Zrovna tak si myslím, že se může změnit názor toho druhého, na tom přece nic není.
Pokud jde o poslední ostavec Tvého příspěvku, tak tam se opravdu poněkud mýlíš. Nejsem nijak zamilována do svého výtvoru a klidně a ochotně přiznávám, že má k dokonalosti daleko, což jsem tu opakovaně připustila. Jde mi o to, že když prostě myslím, že ta a ta formulace chybná není, tak to řeknu. Stejně tak bych hájila i dílo někoho jiného.
Zítra sem dávám další recenzi, tak se těším na diskusi. Bez ironie. Měj se.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Noční hlídka
Oplatka
(Stálý)
-
7.11.2005 > Milý Opíječi, trochu mne mrzí Tvá reakce. Plodná diskuse, ze které má vyjít nějaký závěr, a která člověka přiměje k tomu, aby udělal nějaké změny, se rozhodně nevede slovy "to, co jsi napsala, je nesmysl," a "mýlíš se skoro ve všem." To mi v mé novinářské práci nijak nepomůže. Myslela jsem, že můžeme rozumně diskutovat a přemýšlet o postojích druhého. Já jsem o Tvých názorech přemýšlela (opravdu hodně, tohle by skutečně vytýkáš neprávem), ale Tobě bohužel nestojí za to uvažovat o mých argumentech. Škoda, myslela jsem, že se můžu něco naučit.
Rozhodně nechci, aby mi někdo říkal, jak jsem úžasná, naopak vítám kritiku, protože ta může člověka posunout někam dál. Konstuktivní kritiku, ne výroky člověka, který mé protiargumenty, nad nimiž jsem dost přemýšlela a s nimiž jsem si dala dost práce, setře slovy typu "nesmysl." Taky jsem Ti klidně mohla napsat, že Tvé názory jsou "blbost", a nebavit se o tom dál. Chtěla jsem poctivě diskutovat, něco se dozvědět, a nijak jsem Tě neurážela a nesnižovala, ať mi to bylo jakkoli nepříjemné.
Jinak, pokud jde o větu "můžeš mě potopit," tak to byl samozřejmě (!!!) vtip. Myslela jsem, že se tu bavíme v přátelském duchu. V čemž bych ráda pokračovala. Zdravím.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Noční hlídka
Oplatka
(Stálý)
-
7.11.2005 > Milý čtenáři (alias Aleši), asi jsi to myslel dobře, ale vážně jsi mě nepotěšil. Jestli píšu "příjemně nejednoznačně", tak to opravdu není to, o co usiluju, chci samozřejmě, aby to bylo jasné a každý tomu rozuměl. Zarazilo mě, že hovoříš o "vyvoleném rozhodnutí", takový nesmysl bych přece nikdy nenapsala, to zase opravdu ne. Až pak mi došlo, že se to vztahuje k formulaci "motiv vyvoleného a zásadního rozhodnutí mezi příklonem k temné či světlé straně." Tím "vyvoleným" se přece myslí vyvolený člověk, "ten" vyvolený! Asi jsem tedy měla raději napsat "motiv vyvoleného a jeho zásadního rozhodnutí." Člověka ne vždy napadne, co v tom ten druhý může najít.
Nicméně Tvůj příspěvek mne jenom přesvědčil o tom, že ne každý pochopí, co chci čím vyjádřit. Je ale docela zvláštní, že v tomhle smyslu mě za ta leta ještě nikdo nekritizoval...Že by to se mnou šlo tak dolů? Možná za to může Naše rodina. Všichni mě tam chválí a já pak zpychnu...
Měj se hezky.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Noční hlídka
Oplatka
(Stálý)
-
7.11.2005 > Ahoj Opíječi, tak jsem tady na diskusi.
Proč si myslíš, že by ta věta měla být blbost? Dává smysl jak logicky, tak gramaticky. Je trochu zhuštěná, bylo by dobré to třeba rozložit do více vět, nicméně to je diktována omezenými prostorovými možnostmi tištěného periodika, pro který je ta recenze původně psána. Možná se Ti nelíbí "téma přesahující do druhé strany"? Je pravda, že tohle by se dalo říci lépe, to ano; teď, jak se na to tady dívám, už se mi to taky nelíbí. A mohla jsem mezi to hodit středník, aby se věta trochu předělila.
Pokud jde o hodnocení kamery, tak s tím klišé máš nejspíš pravdu, nicméně si uvědom, že nemáme k dispozici neomezené množství slov, a zvláště při hodnocení technické stránky filmu je ten repertoár poměrně úzký. Zkrátka v novinařině se nějakým těm klišé prostě neubráníš, to můžeš vidět i na recenzích zavedených novinářů.
Složitější stavbou charakterů myslím, že nejsou hrány nijak prvoplánově. Přesně tak. Nemyslím to scenáristicky, to zase (až tak) komplikované nejsou, ale herecky, což je z té věty poznat.
Jinak se chystám vložit sem svoji recenzi na Hrubeše a Mareše, takže si zase můžeš brousit pero, abys mě pořádně potopil.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Doblba!
Oplatka
(Stálý)
-
7.11.2005 > Ahoj Opíječi, tak se konečně dostávám k diskusi s Tebou pod mými díly. Řeknu Ti - Ty bys měl jít přednášet na žurnalistiku. Myslím, že víc než polovina studentů by po Tvých kritikách odpadla. Kam se na Tebe hrabe šéfredaktor Reflexu, co nás měl na tvůrčí dílny. Nicméně, jednou už tu novinářku dělám, tak se budu snažit o to, vytěžit ze svých schopností maximum.
Znovu jsem si to všechno přečetla a zkusím s Tebou polemizovat. Když někdo napíše "první film Petra Vachlera", tak promiň, ale žádná očekávání, že je první v řadě, to ve mně nevzbuzuje. Jak chceš jinak napsat, že je to jeho debut? Zvláště když je to vyjádření k aktuálnímu filmu, kdy je každému jasné, že to musí být snímek jediný. Připadá mi, že v tomto jsi opravdu hyperkritický. Stejně jako v tom hodnocení poslední věty - opravdu si myslím, že v tom hledáš další plán, který většinu čtenářů rozhodně při bežném čtení nenapadne, jak už jsem říkala. (Sama jsem ho tam chvíli musela hledat, že.)
Vtip věty "Nikterak nový motiv (u nás vyzkoušený například v „Braku“ Karla Spěváčka), navíc nepojatý nijak originálně," je v předponách? Jak to myslíš? Asu tak, že "nijak" a "nikterak" jsou v jedné větě moc? (Usoudila jsem teď po několikátém čtení, při zběžném by mne to vůbec nenapadlo.) Ano, možná by se o tom dalo přemýšlet, v rámci větší pestrosti vyjádření.
Nemyslím si, že "zábavný" a "oddychový" jsou synonyma, ale připouštím, že jde o jistý druh pleonasmu, sloužící k posílení významu a také k tomu, aby ta věta byla jaksi košatější, ne tak holá. Dělá se to tak v novinařině běžně, ale samozřejmě se Ti to nemusí líbit.
Slib a záměr - nad tím se ještě trochu zamyslím. Opět se jedná o věc, která by mě na první (ani druhý, četla jsem to samozřejmě víckrát) pohled nenapadla, ale popřemýšlím o tom.
A ještě "auto třetího bratra" - můžeš mi prozradit, nad čím jsi tam přemýšlel? Kdo je ten třetí bratr?
Pak se tu ještě přiznám, že při čtení jsem objevila jeden velký nedostatek, na který jsi mě ani neupozornil - u hodnocení V.Duška a Křesadlové se mi třikrát během dvou vět opakuje slovo "projev," což by se opravdu novináři stávat nemělo.
Jinak mě docela pobavilo, když jsem si znovu přečetla, že nad některými mými větami jsi přemýšlel i několik minut - já zase někdy dlouho přemýšlím nad tím, co se Ti na nich nelíbilo. Alespoň jeden druhého učíme myslet, haha.
Tady končím a přecházím na Noční hlídku.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Noční hlídka
Oplatka
(Stálý)
-
25.10.2005 > Můžeš být prosím přesnější - s těmi blbostmi? Takhle mi to moc nepomůže, že. Jinak se ještě chystám prodiskutovat s Tebou ten předchozí článek - až si najdu čas.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Doblba!
Oplatka
(Stálý)
-
17.10.2005 > Jak myslíš. Asi nejhorší vizitka, jakou jsem kdy od koho za recenzi dostala. Vzhledem k tomu, že právě začínám pracovat jako novinářka, to opravdu není povzbudivé. Zamrzí to, samozřejmě se snažím psát jasně, aby každý všechno chápal.
I když zrovna spojení, které se Ti nelíbí, mi připadá srozumitelné. Motiv není ničím nový, jeho zpracování též ne. Co je na tom nejasného?
U té druhé věci jsem si to, co se Ti nezdá, neuvědomila, až při druhém čtení. Tahle interpretace mě opravdu nenapadla. Zkusím zjistit, jestli to tak připadá ještě někomu jinému.
Každopádně se na to podívám znova. Možná bychom si mohli víc pokonverzovat o tom, co se Ti nelíbí. Píšu přece pro lidi, a záleží mi na tom, aby všemu dobře rozuměli.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Filmový test - současní čeští režiséři
Oplatka
(Stálý)
-
28.9.2005 > Máš naprostou pravdu...Chytla jsem se do vlastní pasti...Ve své snaze dát tam něco od obou a zmást čtenáře jsem z toho vyšla jako hlupák sama...už je to opraveno.
Překvapení jsem neslibovala, jen jsem říkala, že tam "možná něco někoho překvapí". Mne třeba překvapilo, když jsem to dávala dohromady. A teď zase, nemile, no. Asi už s testy přestanu, není to poprvé, co se mi tam vloudila nepříjemná chyba. A to vždycky proklínám autory knížek s vědomostními testy, když tam napíšou nějakou pitomost.
Každopádně díky, žes to odhalil tak brzy.
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Zvláštní zrak Ingmara Bergmana
Oplatka
(Stálý)
-
14.9.2005 > Oceňuju, že sis s tím dal práci a že nám přibylo něco do rubriky. Máš tam řadu zajímavých postřehů, například ten o absenci milování v kostele nebo o diagonálním záběru ulice (možná by jen stálo za to trochu více rozvést význam pojmu "mlčení").
Ale to forma je velmi neuspořádaná. Články se nezačínají výrazem "předně", a nejdříve bys měl uvést něco o ději, než začneš rozebírat okrajový motiv liliputánů. Stejně jako je matoucí, jak okamžitě skočím ke srovnání s jiným filmem. Zdůraznění Tebe jako osoby hned ve třetí větě také není nejlepší, přestože v umírněné podobě se samozřejmě první osoba v článku objevit může. Dobré by také bylo upozornit, že jsi četl scénář, už v úvodě. Rovněž by nebylo špatné rozdělit to do více odstavců, často tam máš výrazné tematické předěly uprostřed odstavce. (Např. věta začínající "Nutno poznamenat...")Použít formulaci "v jejím případě" o ulici je trochu nešťasné, výraz "jejím" se zpravidla nepoužívá o neživotných věcech. (Nebo se to mělo vztahovat k Anně? Okamžitá návaznost na slovo "ulice" ale jednoznačně navádí k jinému výkladu, možnosti, že by šlo o Annu, jsem si všimla až teď při třetím čtení.)
Pokud jde o gramatiku, pak je tam ještě špatně sestavená věta "Výrazové prostředky, jichž se při tvorbě využili." Buď by mělo být "Výrazové prošředky, jichž tvůrci ...použili," anebo "Výrazové prostředky, jež byly...použity." K tomu ještě jedna malá poznámka: "beztak" se píše dohromady.
Hlavní nedostatek ale vidím v tom, že jsi to zřejmě psal bez koncepce. Napsal jsi prostě, co Tě kdy k filmu napadlo, aniž by ses snažil tomu dodat stavbu, gradaci, vybudovat to jako celistvé dílo. Článek se tak rozpadá do střípků a postřehů, což je myslím škoda.
Tak doufám, že jsem Tě neodradila od dalšího publikování, Tvůj zájem o film (a především o Bergmana) je mi sympatický, chce to jen věnovat trochu víc pozornosti formě.
Body:
3
NOVÁ
>>>
U příspěvku:
Věčnost a polibek
Oplatka
(Stálý)
-
13.9.2005 > Ráda bych věřila, ale následujících jedenáct let mého života mne spíše utvrzuje v tom, že to lze zažít jenom jednou...A znám i lidi, kteří to nezažili nikdy.
NOVÁ
>>>
<<< předchozí
6.strana poznámek
další >>>
Copyright © 1999-2003
WEB2U.cz
, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení
vydavatele.
Addictive Zone
Orbital Defender Game