Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 17.11.
Mahulena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Panenství z kolekce Nihilismus v nás
Autor: DeadKennedys (Občasný) - publikováno 3.9.2001 (17:10:56)
další ve sbírce>
Panenství

Znalas ho půl hodiny
Udělal ti to na smradlavym hajzlu v hospodě padesátý cenový kategorie
Přišla jsi domů a řekla jsis :”Jsem žena”
Cítíš se jako žena?
Budeš to vyprávět svejm kamarádkám?

Znalas ho 3 hodiny
Z jednoho pitomýho klubu
Takovej ten podnik kam se choděj balit kluci
Odved si tě domů a udělal ti to v posteli svejch rodičů
Zůstane ti navždy vzpomínka?

Znali jste se tejden
Vyšli na Petřín ruku v ruce
Byla to rychlovka 50 metrů od lanovky
Napíšeš si to do svýho deníčku?

Už jste spolu chodili půl roku
Dojeli do motelu na 130 kilometru dálnice na Brno
Milování bylo vcelku dobrý
Alespoň ne nepříjemný
Budeš tohle někomu vyprávět?

Znáš jich hodně ale s nikým jsi ještě nespala
Cítíš se méněcenná?
Stydíš se to přiznat i svý nejlepší kamarádce?
Myslíš že nejsi žena?

Protržená blána
Trocha krve na záchodovým prkýnku
Na prostěradle
Mezi tvejma nohama
Tak kolem toho se točí svět?
Kolem toho se točí naše životy?

Podíval ses jí do očí
A uviděl jen svojí touhu
5 minut tvýho života
Bylo to poprvé
Cítíš se jako muž?
“Volové,takový porno jste s žádnou kundou ještě nezažili”
To řekneš svejm kámošům až budete sedět nad desátym pivem?
Buď rád že nemáš blánu

Trocha sperma v použitým kondomu
Z toho je cítit filozofie života

Dívko chceš být ženou?
Chlapče chceš být mužem?
Staňte se jimi !
Snadnější než-li si dokážete představit

Tohle otáčí kolem dějin a naší existence
Kolem ,co se nikdy nezastaví


Poznámky k tomuto příspěvku
miroslawek (Občasný) - 17.9.2001 > Tak tedy, ač jsem nechtěl plýtvat silami ani časem na takovouto věc, některé reakce obého charakteru mne přiměly, abych se skutečně dopustil kritiky (když už mám tedy hořet, že? ;o))). Téma díla, ačkoliv se tváří jinak, je velmi otřelé, což by mi tedy vlastně ani nevadilo, protože téměř není neotřelých témat, nicméně básnické zpracování (pokud zde lze o něčem takovém hovořit) mi připadne velmi chabé. Autor si zřejmě neuvědomil, že verš volný, o nějž se pravděpodobně pokouší, je v mnoha ohledech daleko těžší a složitější než verš vázaný. Básník si ve volném verši uvolňuje ruce z pout většiny formálních pravidel, aby dal prostor ... ale u tohoto dílka se táži, čemu? Členění veršů se pouze primitivně kryje s hranicemi větných celků, žádné úsilí o nějakou hierarchizaci představ nevidím, hlásková instrumentace ... zkrátka nic, žádný způsob formálního nakládání s textem se nekoná, prostý popis děje nudí čtenářovu fantazii a tudíž bych se odvážil snad i říci, že se o volný verš nejedná a ve spojení s absencí obraznosti a jinotaje možná ani o poezii. Poezie totiž vskutku rozhodně není ono "strohé konstatování reality". Sice by mohl někdo tvrdit, že jde o volně veršovanou báseň, což je z čistě metrického pohledu pravda, nicméně se dle mého soudu nejedná o volný verš hodnotný z hlediska estetického a tudíž se nejedná o skutečný volný verš, stejně jako by nebyla skutečným sylabotónickým veršem náhodná skupina několika slabik s pravidelně rozloženými slovními přízvuky. Esteticky hodnotný je volný verš jen tehdy, když podává více informací než kolik by jich byla schopna podat slova, z nichž se tento verš skládá, při mechanickém přepsání do prózy (Hrabák, J., Úvod do teorie verše, str. 125). Přečtu-li si pro srovnání tento text in continuo, tak se mi dílko jeví spíš jako próza roztrhaná do několika řádků a nikoliv jako báseň. Avšak přesto bych si své "hnidopišské" poznámky odpustil, protože se jedná o amatérský web a každý píše jak mu libo a jak umí, na čemž není nic špatného. Jediné, co se mi zdá přes Míru a jde mi poněkud proti srsti, je autorova snaha nahradit vlastní tvůrčí nedostatečnost rádoby naléhavou sdělností vulgarity i zvoleného tématu, přičemž se navíc ještě mylně domnívá, že je originální a zajímavý. A to mne mírně štve a nutí k těmto poznámkám. Chlape, vždyť je to tak nezajímavé, že jsem se musel nutit dočíst to do konce. Do nedávné doby, kdy jsem ještě čítával svých 58 dílek (na serveru Písmák) denně, narazil jsem na podobné skvosty velmi často. A to co do formy i obsahu. Abych byl správně chápán, nemám naprosto nic proti užití jakýchkoliv slov a slovních spojení, všechna mají svůj účel a smysl - na patřičných místech, ve správných souvislostech a situacích. Čím ostřejší slovo použiji, tím více bych jako autor měl dbát na to, aby tam sedělo jako prdel na hrnec, jinak se mi stane, co zde DeadKennedymu. Bude vidět, že jen zakrývám svou nemohoucnost a nemaje co podstatného říci pouze křičím, parazituji na síle zneužitého výraziva. Jenže, co když mne nešokuje? Naléhavost, účinnost a výstižnost sdělení přece nespočívá v síle hlasu, kterým jej vyslovuji, ale v tom co říkám. A tady nevidím opravdu nic nového, objevného, originálně řečeného nebo výstižně zpracovaného. Zaprášená revolta postpubescentního teenagera cca z konce 60. let, což snad mohlo, byť jen jako výkřik, oslovovat někoho v době sexuální revoluce, kdy to bylo nové, ale dnes? Pokud se chceš, Kennedíku, opravdu něco v tomhle stylu přiučit, přečti si Bukowského. A to ještě raději nehovořím o nějaké umnosti uměleckého vyjádření. Existují totiž jisté normy a pravidla, jež je dobré znát a držet se jich nebo je i porušovat, ovšem vždy jen s určitým záměrem nikoliv nahodile a z neznalosti. Ovšem to se dá těžko očekávat od někoho, kdo nezvládá ani psaní tvrdých a měkkých i. Tím se nechci vyvyšovat ani osobně útočit, pouze připomínám, že trochu pokory a věcného přítupu by vskutku neškodilo. A také se mi zdá vhodné rozlišovat věcná a osobní stanoviska. Nic proti Tobě jako člověku DeadKennedy vůbec nic nemám ... je to jen názor na dílo a způsob přístupu při jeho tvorbě. Zkrátka se mi tento způsob (na rozdíl od mnohých jiných stanovisek) důvodně nelíbí, což je tak jediné, co proti tomu mohu dělat ;o))) Jinak, pokud bys chtěl, mohu Ti to blíže vysvětlit někde u piva nebo v pěstním souboji, dle Tvého přání ;-D

Vzhledem k obsáhlosti mého příspěvku si dovolím dát i smajlíka, ač jsem původně nechtěl.

Lucie: ta poznámka o puritánech mne upřímně rozesmála, fakt ... myslím, že v kontextu některých mých děl, je proti mně Kennedy i v tomto ohledu břídil ;o)))

<reagovat 
angilek (Občasný) - 17.9.2001 > Tak tomu říkám zájem.....
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 17.9.2001 > angilek: jo, ale ne o báseň jako takovou, nýbrž o zástupný problém, což je to, co mne podněcuje k trhání ;o))) vrrrrrrrr....
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.9.2001 > MIROSLAWEK: Tvou teorii o poezii,volných verších...atd....tedy ne tvou teorii,ale v podstatě vyčerpávajíci odborný výklad ponechám bez komentáře,neboť mé odborné literární znalosti nestačí na to,abych to mohl fundovaně odpovědět :o) Já ale nikdy neřekl,že to má být poezie,ale nevěděl jsem kam to mám tedy zařadit(Seznam rubrik či snad raděj vůbec nikam :o)Kašlu na pravidla(i držení se jich či porušování pouze s určitým záměrem),dělení tvorby na prózu,poezii...píšu jak chci a co chci.Pokora a rozlišováni věcného a osobního stanoviska?Vše co píšu je osobní,takže na to každý může mít právě opačný názor.Že nezvládám tvrdý a měkký i ? A co má jako bejt? Primární je pro mě názor a sdělení.Jistě forma názorové vyjádření umocní.Ale podívej se na reakce:pro 50% lidí byla tato forma více jak dobrá,pro 50% více jak špatná.Tak to prostě chodí.(Mimochodem Bukowského jsem četl,ale ten se taky nelíbí všem.Žadný autor se nelíbí všem.A co bych se měl přiučit?!? Já se naopak snažím nic nekopírovat.A vidíš sám mi potvrzuješ,že se mi to daří - je to tak hrozný,že to není ničemu podobný :o).
Ale k mému veledílu :o))
Souhlas,že "báseň" zpacovává 1000000x omleté téma,ale opravdu v jiném slova smyslu než-li většina ostatních (na Totemu,písmáku i v "normální" uznávané literatuře).Ano je to provokace a protipól k tomu v jakém slova smyslu(významu) se o panenství obvykle píše.
"rádoby sdělnost vulgarity"...nesmysl.Vulgarita,která je zde použita vychází výhradně z osobních, autentických zkušeností.Pokud jsi nikdy ani nikdo z tvého okolí nepoužil například slovo "kunda",tak fajn,pohybuješ se mezi jinou společností, to...beru(ale upřímně řečeno nevěřím :o) Ale zpět k provokativnosti.Ne,naopak.Vcelku je Panenství silně moralistická báseň.Takže nechápu jaká zaprášená revolta 60. let (u mě spíš kdyžtak 70. a 80. :o).Vždyť tohle jde naopak proti takovéto formě sexu...Jaké puritánství a že jsem v tomhle ohledu proti tobě břídil?To je velice pravděpodobné.Já taky s nikým nesoutěžím,jenom píšu "to svoje" a rozhodně mi nejde o to narvat tam co nejvíc vulgarismů.Ale v tom se už taky nechci babrat,napsal jsem to výše.

"...názor na dílo a způsob přístupu při jeho tvorbě.
zkrátka se mi tento způsob (na rozdíl od mnohých jiných stanovisek) důvodně nelíbí, což je tak jediné, co proti tomu mohu dělat ;o))) " - to máš tedy naprostou pravdu :o)))
To pivo beru.Jsi z Prahy? :o)
Měl by jsi se zamyslet kolik sil plýtváš komentářemi na amatérské autory a jejich děsivá nudná díla.Pak by ti mohly chybět při pěstních soubojích :o)))

P.S.:Četl jsi více mých příspěvků nebo se tvé komplexní hodnocení mé tvorby vztahuje jen na tento? Já četl většinu tvých,ale přiznám se,že mě moc nezaujaly...ta forma mi nesedí :o)

P.P.S. : Píšu tuhle reakci dost narychlo a omlouvám se za všecny překlepy,pravopisné chyby a zmatenou nesouvislost :o)

<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 17.9.2001 > Ohledně té vulgarity: zřejmě jsi nepochopil, že jsem z Ostravy, kde nouze o nějakou kundu, piču, zajebaného zmrda a jiná, mnohem těžkotonážnější slova, kterým bys asi některým ani nerozuměl, není nouze ... já proti vulgaritě jako takové nic nemám, jen proti jejímu nepatřičnému užití ve snaze o účinné a úderné sdělení v uměleckém díle. Zkrátka dobrou a výživnou chuť literárního pokrmu přemírou koření nenahradíš, je-li nedovařený.

Pokud se skutečně snažíš o umělecké vyjádření, stejně jako u malby nebo hudby musíš zvládnout určitou techniku. Technika bez talentu a jistého vnitřního šílenství je nanic, ale to druhé bez znalosti techniky, zákonitostí, pravidel je také k ničemu. A nemusíš to mít naučené z knížek, stačí to chápat intuitivně, pokud tomu vnitřně a od Boha rozumíš. Ty pojmy jsou jen popis. Podstata je v pochopení struktury, která je na znalosti obecných pojmů nezávislá. Kašlat na cokoliv Ti přece nikdo nebrání, jen houšť a větší kapky, nicméně mám stejně jako Ty v díle svůj názor a ten prezentuji.

Obvykle se o panenství a určitých dalších záležitostech právě takto píše. Tedy jistý typ autorů, kteří si myslí, jak to není odvážné, neotřelé, původní a vyrazí to dech. Pokud si myslíš, že to není ničemu podobné, dám si práci a najdu (snad) do zítřka tři velmi podobná dílka a šoupnu sem (jen) odkazy, ať neporušujeme autorský zákon.

Pozorně jsem četl jen tento příspěvek a mé komentáře se vztahují pouze k němu. Kritiky tady nepíšu téměř vůbec, protože když už něco napíšu, dopadne to takhle. Nemám rád nezdůvodněná tvrzení.

P.S.

Jestli jsi četl většinu z více než dvou stovek mých slabých dílek, tak Tě obdivuji. Zřejmě ještě existují čtenáři masochisti.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 17.9.2001 > 1) No,že jsi z Ostravy jsem nepochopil :o))Proč myslíš,že bych jim nerozuměl?Dialekt? Já jezdim často spíš jižněji na Moravu.

2)Nic nemusím :o)
Vnitřně tomu může rozumět každý...jen každý jinak.V Boha nevěřím :o)

3)Na ty dílka jsem tedy moc zvědavej.

4)Dopadne to jak? :o)...děsivou polemikou na 2 stránky? :o)))

5)Masochismus je dobrá věc :o)) Občas mam záchvat ,vyjedu si některýho autora a čtu a čtu...
Slabý?To bych neřekl,jen mi to prostě nesedí...
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 20.9.2001 > Ale no tak,co bude s těmi třemi dílky? :o)
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 1.3.2003 > No, to jsem zabrousil hluboko do antikvit. Byl na tom podepsanej Lou Reed, nebo nebyl. Mozna opravit konec a oprasit... To vubec neni zly.
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.3.2003 > Filip Sklenar : Tos zapad až do propadliště dějin. Velveti na tom podepsaný nejsou. Jinak souhlas, úpravy budou nutný, ale až za dlouho při hudebním ztvárnění.
<reagovat 
Nirvánka (Občasný) - 15.11.2003 > Tak já nevim. Když jsem si to přečetla, měla jsem sto chutí napsat, jak se mi to líbilo. Bylo to takový krásně anarchistický (jak obsah, tak forma). Ale ty kritiky mě naštvaly! :-p (pro kritizující básníky, co píšou podle naštudovaný teorie) :-X (pro lidičky, co zachytávaj myšlenky (i bez ohledu na formu)

<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 22.11.2003 > Nirvánka : Obcas trocha teorie nezaskodi, ale ja ji obecne opravdu taky moc nemusim. Jinak jak pisu vyse, budou jeste upravy.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 12.1.2004 > vostrý. ale úplně bych zrušil verše. nejsou tam vůbec potřeba. rytmizuj to interpunkcí.
totiž kromě jinejch věcí to nasekání do veršů hned každýmu konotuje, že jako půjde o u(U)mění. a to jde proti textu. tohle se dá suše konstatovat a má to sílu jako prase.

<reagovat 
čtenář loftron - 30.8.2005 > miroslawku, jeste jednou ocitujes hrabaka a dostanu zachvat padoucnice, stejne jako vsichni, kteri se pri studiu cestiny temihle fosilnimi blaboly museli prokousat
<reagovat 
blabolil (Občasný) - 3.9.2001 > no, já bych to trocha pokrátila, ale, jak
si sám napsal, úpravy asi ještě budou, trochu
drsně vulgární, ale, když se tak ohlédnu
....je to ze života
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 3.9.2001 > Hmm, no když myslíš... Podle sebe soudím tebe? nebo co? Hovno!
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 3.9.2001 > brm-brm, brm-brm ... to je asi tak odpovídající hlubší kritika ;o)))
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 3.9.2001 > A kterápak Tě vlastně nasrala, žes to, o čem se píše ve sladkobolných rozvalinách poezie, najednou balíš do použitého hajzlpapíru? Pořád to bude o tom, i když o tom nebudeme mluvit, ani dlouze psát. V každým uvízla tříska z toho POPRVÉ a je šíleně nefér tomu dávat název, barvu nebo pocit. Je to tak relativní a naprosto osobní, že bych ještě uvěřila Tvýmu vlastnímu výštěku o zážitku nebo vzpomínce nebo zatuchlé naději. Ovšem ventilovat svý nahořklý zkušenosti per OBECNĚ pojatý symbol, může být zavádějící. Známku dávám za styl, mně vyhovující, nadmíru. Obsah známkovat nebudu.
Body: 5
<reagovat 
čtenář mlok - 3.9.2001 > No, je smutný že to takhle vnímáš, je mi tě docela líto, ale to je tvůj problém, ale nečekej že ode mě za takovýto naturalisticky odporný humus dostaneš pěknou známku. Možná by ses měl sám nad sebou trošinku zamyslet, jestli ti to nedělá problémy...
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 3.9.2001 > Ti čtenáři, ti toho zase nakecaj... mám jen drobnou pravopisnou poznámku: "Volové,takový porno jste s žádnou kundou ještě nezažily" - tam má bejt na konci nejspíš měkký "i", že? Taky pár čárek chybí... ale to jsou jen takový prkotiny...

<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.9.2001 > ILONA:Nejsem nikterak nasranej :o) to je myšleno jinak.Ze zkušeností mých i lidí kolem mě.Ale především to je o tom,že dle mě se ztráta panenství desně přeceňuje.Prostě,že to není nic tak převratnýho...nesnášim a vysmívam se kecům,že z holky se po prvním pohlavním styku stane žena(i když to vlastně nemůžu posoudit...) a z chlapce muž (to zase posoudit můžu).No ten styl... dík,ale já to ještě považuju za dost nepovedený
MLOK:Když nemáš rád naturalismus....:o)
FARÁŘSKEJ:Musel ses v tom tak pitvat ? :o))
KACHNA:Pokrátila? Aha to já zas myslel tu něco ubrat,tu něco přidat a rozvést,říct jinak...takže by to bylo ve výsledku delší :o) Ale uvidim.
ČTENÁŘ:Suď to nechám na tobě :o)
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.9.2001 > FARÁŘSKEJ:Jo ,ale o těch čárkách vim.Ale nějak na to prostě kašlu :o)
<reagovat 
angilek (Občasný) - 4.9.2001 > Někdo to zažil, někdo ne....
Body: 3
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 4.9.2001 > ale ale ... přece nic proti výpovědi a osobnímu názoru ... to skutečně nevyžadovalo některé opoziční komentáře ... nicméně poezie vypadá drobet jinak ;o))) To nestačí prózu psanou in continuo rozsekat do řádků nebo chceš-li veršů ... i když to vlastně zřejmě, nebudeme-li to vnímat z čistě metrického hlediska, ani verše nejsou.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.9.2001 > Mno pro mě próza a poezie docela často splívá...možná bych tohle označil za zvláštní druh prózy :o)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 4.9.2001 > hlavně bych to označil za (dle mého skromného názoru) docela plytkou kravinu nehodnou bližší pozornosti ... a to zvlášť pokud Ti to splívá ... ale nic proti tomu ... piš co a jak se Ti ráčí ... jen - kde chybí skutečná invence a také řemeslo ... rádoby provokativní obsah to nezachrání
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.9.2001 > Docela si protiřečíš ne? :o) "Piš co a jak se ti ráčí" a pak "chybí skutečná invence a řemeslo" Definuj mi "invence a řemeslo" :o) Provokativní obsah? No pokud je pouhé strohé konstatování reality provokativní pak asi ano... Sorry,ale nic o tom jak to je bezvadný a romanticky něžný přijít o panictví asi nenapíšu.To by zase dle mého skromného názoru bylo pokrytectví (ode mě).A rádoby provokativní obsah a k tomu kravina nehodná pozornosti...zvláštní kolik je jí věnováno narozdíl od některých mých jiných příspěvků (např. Mušketýrské otázky neexistence) a kolik lidí si to určitě přečetlo jen díky tomu názvu...Tady je vidět co lidi opravdu zajímá.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 4.9.2001 > Mimochodem námět je trochu obsažnější:Viz poslední dva řádky.Stačí když se podíváte jenom na reklamy co nás bombardujou na každym kroku-na 70 % z nich je hezká mladá holka více či méně odhalená...dle mého názoru je pohlavní pud (chcete-li sex) jedním z nejvýznamějších hnacích motorů naší společnosti.Snažím se vidět dál než mezi nohy osoby opačného pohlaví.Ale mé názory jsou často dost ulítlí,tak to neberte tak vážně :o)
<reagovat 
angilek (Občasný) - 5.9.2001 > Hoří už hranice pro kritiky?
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.9.2001 > ANGILEK:Právě teď škrtám sirkou :o)))
<reagovat 
angilek (Občasný) - 5.9.2001 > Kam vysypeme popel....:o(
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.9.2001 > ANGILEK:Asi si s ním vystelu rakev,pokud se sám nenechám zpopelnit :o)
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 5.9.2001 > volové jako pánové spíš ne.....?
plytká kravina..........?

JE TO NAPROSTO UŽASNÝ. Přesně mi to sedlo. Je to o něčem, má to myšlenku a je to skvěle napsaný. Tady asi zase někdo dupnul na citlivou dušičku některých puritánských totemích bratrů..........
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.9.2001 > LUCIE:Dík.Ale jak jsem psal výše,ten styl mám ještě co pilovat.“Volové,takový porno jste s žádnou kundou ještě nezažili” je autentická věta,zaslechnutá nedaleko jedné hospůdky.Ostatně takových hovorů bylo zaslechnuto více,ale vybral jsem si tuhle.

<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 5.9.2001 > Jo to chápu, já to myslela jako to měkký i a ne tvrdý....
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 6.9.2001 > Jo jasně,pravopis nebyl nikdy moje silná stránka :o))
<reagovat 
ddeisy (Občasný) - 7.9.2001 > jo jo.....
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 9.9.2001 > DDEISY:Jo jo?...vystihuje snad některá sloka tvůj život? :o)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 10 11 12 13
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter