Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 4.12.
Barbora
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mojí rodině
Autor: .......... (Občasný) - publikováno 2.8.2005 (09:11:02)

byla jsem obsahem

života mé mámy

- jejím obsahem,

který nikdy nenaplnila

byla jsem dlouho obsahem

snů mýho táty

- vědecké zpracovávání minulosti

a vysoké místo ve světě

byla jsem obsahem

světa mého syna

- veškeré blaho na světě spojené

s mámou

byla jsem obsahem svým partnerům

- matka, společnice, tvořitelka

krásna

- byla jsem TAK dlouho závislá na plnění

obsahů druhých

- chci být jen rukou podanou

jen pohybem židle ke stolu,

pohybem nádoby k ústům

- nikoliv obsahem

mám svůj

 

svůj



Poznámky k tomuto příspěvku
malykuba01 (Občasný) - 2.8.2005 > hedně hezké
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 2.8.2005 > no comment
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
net (Občasný) - 2.8.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 2.8.2005 >

Žijeme a měli bychom žít vždy především s odpovědností "za sebe"... ale pak jde o to pro jaký smysl a kdo nám jej určuje. Není důležité, jak daleko v určeném směru dojdeme (to vždy sami neovlivníme, záleží i na okolnostech), ale je třeba to vyzkoušet naživo, JÍT tím směrem, který cítíme jako náš a přirozený. Nač se příliš starat o to, co v nás druzí vidí či chtějí vidět. Za to odpovědnost nést nemusíme. To jsou JEJICH vize. Stačí, když budeme ohleduplní a trvat si na své cestě. Druzí za naše rozhodování odpovědnost nevezmou, (a neměli by brát) ani za tu cestu.

Žijeme vždycky spojeni s druhými (i Robinson žil s druhými - z lidí ve svých vzpomínkách měl potřebu si tvořit ve své mysli film, tedy BYL a potřeboval být v kontextu (byť už pozměněném, iluzorním, snovém). Ale kdo určí, který lidský kontext je a není iluzorní? Co jen se to říká, že "krásné chvíle jsou jako sen"? Znám lidi, co spolu trávili desítky let, a pak (najednou?) jeden z nich začal mluvit o celoživotním nepřekonatelném odporu... o dosud nezmíněných vadách druhého atd.

A ten druhý byl z toho tak mimo, že se mu ty desítky let soužití najednou jevily jako sled nedorozumění a iluzí. Jako špatný sen.

Možná jde o to, co a jak a vůči komu vztahujeme a za co jej činíme odpovědným. Jestli to náhodou není jen naše vlastní VIZE...

"Obsah" vědomí je děj nepřetržitý.

A naše jednotka "Já" - co VŠECHNO je, V ČEM všem je účastna?

Nu, tak jsi mi tím textem rozjela takové filozofující ráno... 

Díky.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2005 > dík, Pavle - moc hezky jsi to napsal
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.8.2005 > mám svůj, svůj
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2005 > jinak pro všechny neinformované - jedná se o vysvětlující text k mé básni Pohyby II :))
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 2.8.2005 > na mne z toho textu příliš čiší sebelítost, jako kdyby ti pořád někdo ubližoval
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > MiKa> :) na mě ne, ale děkuju za názor:)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2005 > váš zájem mě těší, pánové:)  každý se baví, jak umí:)
<reagovat 
očka (Občasný) - 2.8.2005 > No, stejně bych sem dala alespoň link.Aby člověk snadno našel to vysvětlované.:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > očka> já to neumim:(
<reagovat 
 očka (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> http://www.totem.cz/enda.php?a=102209
Tady ho máš. :-)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > očka> díky
<reagovat 
 očka (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> nzrss :-)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2005 > g morrovi díky za ten odkaz na původní báseň! - já jsem ji opsala do Prologu - vyřešila jsem si to po svém
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> Prolog je ovšem řešení pro teď, není vidět třeba když se listuje Totemem pomocí "Následující/Předchozí v Totemu", "Následující/Předchozí v rubrice", "Následující/Předchozí od autora".
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > g morr> jo, máš pravdu - beru, asi se to naučím
<reagovat 
ailuj (Občasný) - 2.8.2005 >
Body: 4
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > Vždy jsme něčím obsahem, ať chceme nebo ne....to nezáleží na nás...nežijeme osamoceni....ale pokud bychom osamoceni žili...,jak moc by jsi si přála, být něčím obsahem....Mně ta báseň nedává co by jsi možná, chtěla...pro mě je to blábol....
Body: 2
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> no, netroufla bych si něčem, co mám jinak, napsat, že je to blábol, ale každý jsme holt nějaký:)
<reagovat 
 Terorista lásky (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> 

 

 

myslím, že ti rozumím


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> proč se čertíš?...je to můj názor...tak to vidím já....
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > Terorista lásky> děkuji......
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> 

:) ale já se nečertím - naopak si myslím, že jsem tnula do živoho, protože jsi smázla tu svou poznámku - chtěla jsem ji sem od tvé básně totiž okopírovat ... no tož nic ... my dvě víme:) viď?

 

a jinak - tyhle věci taky hodně záleží např.na věku - takže se vůbec nečertím, že se mnou někdo nesouhlasí - to vůbec ne - jen mi někdy vadí ta forma nesouhlasu - rozumímě si, ALISSIE?


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> 

nerozumíme! ! ! .....nic jsem nemazala...a stále chceš někoho přesvědčovat...o čem????...a proč....můj názor znáš...tak se s nim smiř...


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> :))) OK, smiřuju se s Tvým názorem:)))) pa
<reagovat 
Barča (Občasný) - 2.8.2005 > Ta první báseň se mi zdála až příliš stručná, ( poetická zkratka by měla být výstižná zhuštěnina, ale asi ne příliš stručná moudrost .... ? ), a tato druhá zase až příliš vysvětlující, vyprávěcí .... Stále mi tu jakoby něco chybí, a přitom se mi obě básně dost líbí ........ hlavně obsahem a myšlenkami .....
Body: 4
<reagovat 
Život (Občasný) - 3.8.2005 >

Mě se to líbí... :)

Každý může mít a má ve skutečnosti ten svůj obsah. A nemusí se stát obsahem někoho jiného, aby naplnil i jeho sny... dokonce bych řekla, že když si ponechá ten svůj, udělá toho pro druhé mnohem víc.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Levity (Občasný) - 2.8.2005 >

myslím si, že člověk je zodpovědnej především za svůj obsah...Ale kdyby se nestal zárověň obsahem někoho dalšího - čím by byl..? Sám pro sebe...

Ve všem musí bejt rovnováha...to znamená, že by měl člověk rozdělit svůj obsah mezi sebe a ostatní, aby se v sobě nekymácel...:) Tak to vidím já...

 

A musím říct, že na mě taky víc zapůsobila ta první báseň - bez vysvětlivek...


<reagovat 
 protěž (Občasný) - 3.8.2005 > Levity> 

Naprosto souhlasím s Levity.

První se mi líbí jako báseň, tato se mi líbí myšlenkou (odvěká bolístka ale slušně slovně zachycená a výstižně) - ale jako báseň ne.


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.8.2005 > a leckdy platí, že méně je více...
<reagovat 
.......... (Občasný) - 3.8.2005 > děkuju za názory!  jsem ráda, že jsem to napsala:)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.8.2005 >

já si neslibuju od básničky mravoučné či životněfilozofické poučení o tom, jakže se to s vaším, mojím životem má či mělo by mít


Body: 3
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 3.8.2005 > drfaust> 

některé své texty nepovažuju za poezii, ale řadím je do té rubriky, to je pravda ... ale taky je pravda, že se mi líbí I texty, které mi říkají, jak že se to má s životem toho konkrétního - a neberu to jako mravoučné, spíš jako vícečiméně jasný názor někoho jiného, se kterým se můžu nebo nemusím ztotožnit

 

díky za Tvé názory


<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > drfaust> já teda někdy jo:)  
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 3.8.2005 > Levity> to já ti nemůžu (a ani nebudu) brát... dost záleží na zpracování... vzpomeneš si ještě na toho Holana? tam jako ledascos je... nebo třeba u Zahradníčka... ale když už to tam je, tak se to musí udělat tak, aby to obstálo... jak Holan tak Zahradníček předemnou obstáli... 
<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > drfaust> 

To je dost možný, že záleží na zpracování...Ale hlavně myšlenky...(Buď se mě to dotkne nebo ne... některý básně jsou pro mě jako malý návody na život...(nebo minimálně berle...:) a "obstálo" jich přede mnou mnohem víc než ty Holanovy nebo Zahradníčkovy (když už mám použít ten výraz...) ..:)


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.8.2005 >

předemnou obstojí málokterá...

Pescatore tohle určitě bude znát...: Valery vypráví ve svých pamětech příhodu, kdy za Stephanem Mallarmeem přišel Edgar Degas a říkal mu něco v tomto smyslu: Už několik dní se snažím napsat báseň, ale stále ne a ne přijít na tu správnou mylšenku. Mallarme odpověděl: To bude asi tím, příteli, že básně neděláme z mylšenek ale ze slov.

 

A stejně tak já nehledám v básni filozofii či mravouku, mravokárství... ale slova, slova, která mi zprostřekují jiný jazyk než znám, jiný svět, než který znám.


<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > drfaust> Potom to tedy, příteli, máme každý úplně jinak, nehledě na to, že dle mého názoru je slovo bez myšlenky prázdná bublina....(!)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 3.8.2005 >

no, já vlastně nevím moc, jak to mám - protože se mi líbí všechny možné přístupy - co mě odněkud osloví - a někdy je to Andrade, někdy Holan, někdy ten americký zenbudhista, na jehož jméno už si zase nevzpomenu ... mám ráda hru se slovy, mám ráda pocitovou poezii, ale mám ráda filozofický texty, mám ráda výpovědi o životě, mám ráda všechno možný, někdy provokaci, někdy patos, někdy jen hru - a nepřemýšlím o tom, jestli je to poezie ... tak se na mě, milí znalci poezie nezlobte ... vždycky záleží na tom, jak se mě ten tex kde svým hrotem či oblostí dotkne nebo nedotkne - a většinou hodnotím tak, že i pokud se mě dotkne negativně, ale DOTKNE - tak hodnotím kladně

 

spousta věcí mě nechává chladnou - tam asi nedosáhnu inteligencí, zkušenostma, citlivostí - tam pak nehodnotím, protože tomu cizímu světu nerozumím 


<reagovat 
Levity (Občasný) - 3.8.2005 >

se mi líbí všechny možné přístupy - co mě odněkud osloví

 

mám ráda hru se slovy, mám ráda pocitovou poezii, ale mám ráda filozofický texty, mám ráda výpovědi o životě, mám ráda všechno možný

 

tak se na mě, milí znalci poezie nezlobte ... vždycky záleží na tom, jak se mě ten tex kde svým hrotem či oblostí dotkne nebo nedotkne

 

spousta věcí mě nechává chladnou - tam asi nedosáhnu inteligencí, zkušenostma, citlivostí - tam pak nehodnotím, protože tomu cizímu světu nerozumím 

 

Tak asi takhle nějak:)


<reagovat 
Levity (Občasný) - 3.8.2005 >

právě že to vůbec nejsou bláboly, myšlenky jsou bláboly  ?????

 

To myslíš vážně....?:o/

 

Filozofování...Záleží na tom, jak se na to díváš...Já se zase moc ráda nechám poučit...

A když mě dokáže poučit básnička, tak proč ne...poučit mě o něčem, co jsem nevěděla, ukázat mi jinej rozměr..., "jiný oči, které jsem dosud neznala"....

(najdi deset rozdílů....:) (!)


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 3.8.2005 > Levity> 

dyť o tom mluví faust - ale asi mu jde o něco jiného, já tomu už moc nerozumím

 

taky se ráda nechám poučit ,  Rilke třeba - má to spojený - podle mě

 

asi už jdu

 

díky za to povídání:)

 


<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > ..........> já vim, že o tom mluví.... Právě že o tom mluvíme oba...:)))
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.8.2005 >

jazyk je život, jazyk je svět. Tak to mám já. Slova mi zprostředkovávají svět.

 

Jazyk rozhodně není bublifuk! :-)))


<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > drfaust> 

Doktore, ty seš taky bublifuk!!:))

Copak můžou bejt slova bez myšlenek..?? To jsou tak leda povrchní bláboly a né život a svět..., aspoň teda né můj...:)


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 3.8.2005 > Levity> 

tone, tak s tím bych zase nesouhlasila - spousta poezie je o kráse a o citech a ne o myšlenkách , tak jednoznačně bych to nebrala

 

slova můžeš brát i jinak - jinak je poskládáš a dají ti význam, který je nečekaný ... ale nevidím to jako jediný "správný" přístup... a stejně tak text může být o myšlenkách, ketré jsou zřetelné pro autora a "příbuzné", ale nikoliv pro všechny ... je to těžký:) 

 

 


<reagovat 
 Levity (Občasný) - 3.8.2005 > ..........> 

ale já nemluvim o poezii...já mluvim o slovu jako takovým...

vy to moc komplikujete...

 

pro mě slovo má obsah - myšlenku...  a jak ty slova potom poskládám - to už je věc jiná... Nevylučuje to vůbec nic z toho, cos napsala...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter